BRAVE: Forbidden Cinema – filmowa część BRAVE FESTIVAL w DCF-ie

28.06.2016

W dniach od 1 do 14 lipca w Dolnośląskim Centrum Filmowym trwać będzie na filmowa część BRAVE FESTIVAL, którego tematem w tym roku są „Outcasts – Wykluczeni”.

BRAVE: Forbidden Cinema skupiać się będzie na produkcjach zakazanych lub ukazujących zabronione praktyki, uczucia lub rytuały. W ramach sekcji konkursowej (organizowanej po raz pierwszy) widzowie festiwalu obejrzą siedem produkcji z całego świata (od Mali do Gwatemali), nigdy wcześniej nie prezentowanych na polskich ekranach. O tym, która produkcja zwycięży, a jej twórca otrzyma nagrodę w wysokości 4 tys. euro, zadecydują widzowie w głosowaniu po pokazach. BRAVE: Forbidden Cinema to także projekcje w ramach sekcji Forbidden Love – filmy prezentujące różne oblicza zakazanej miłości – oraz retrospektywa twórczości Lou Ye – niepokornego chińskiego reżysera. Ponadto przegląd „półkowników”, czyli arcydzieł polskiej kinematografii, które zostały zatrzymane przez cenzurę PRL (m.in. „Ręce do góry” Skolimowskiego)”. Miłośników starego kina czeka gratka w postaci „Purity” z 1916 roku – pierwszego „półkownika” w historii; jego rozpowszechniania zakazano w uwagi na śmiałą – wówczas – erotykę na ekranie. Pokaz „Purity” uświetni galę otwarcia festiwalu 2 lipca o godzinie 19.00. Szczegóły na temat festiwalowych produkcji na stronie: http://bravefestival.pl/pl/forbidden-cinema.


Filmy z sekcji konkursowej BRAVE: Forbidden Cinema:


  • „Tanna”, reż. Bentley Dean, Martin Butler Australia, Vanuatu – szekspirowski dramat „Romeo i Julia” przeniesiony w realia wysp Ocenii. Tyle tylko, że opisana w „Tannie” historia wydarzyła się naprawdę w latach 80. XX wieku. Młoda dziewczyna zostaje oddana sąsiedniemu plemieniu jako symbol pokoju. Wawa i jej ukochany nie zamierzają jednak postępować zgodnie z wielowiekową tradycją.

  • „Fuocoammare. Ogień na morzu”, reż. Gianfranco Rosi, Włochy – reżyser pokazuje postawy włoskich rybaków z wyspy Lampedusy wobec nasilającego się z miesiąca na miesiąc kryzysu imigracyjnego.

  • „To nie jest kraj dla głupich ludzi”, reż. Oleg Mavromatti, Rosja, Bułgaria – wizualny esej o absurdach współczesnej Rosji, powstały z fragmentów nagrań pochodzących z wideobloga „gwiazdy” rosyjskiego YouTube Siergieja Asztanowa.

  • „Raving Iran”, reż. Susanne Regina Meures, Szwajcaria – fascynująca wyprawa do podziemnej, zakazanej sceny techno i rave w Islamskiej Republice Iranu. Przewodnikami po tym świecie będą Anoosh i Arash – centralne postaci teherańskiej sceny klubowej.

  • „Grajmy dopóki nas nie zabiją”, reż. Johanna Schwartz, Wielka Brytania – kultura griotów – osób przekazujących historię za pomocą muzyki -  w Mali w starciu z restrykcyjnym prawem szariatu, które zakazuje śpiewu i gry na instrumentach.

  •  „Paryż, 5:59”, reż. Olivier Ducastel, Jacques Martineau, Francja – historia młodego paryżanina Hugo, który zmaga się z zakażeniem wirusem HIV. Film zdobył nagrodę Teddy Award dla filmów o tematyce LGBTQ na tegorocznym Berlinale.

  • „Ixcanul”, reż. Jayro Bustamante, Gwatemala, Francja – gwatemalscy Majowie żyją u podnóża wulkanu na uboczu cywilizacji. Kultywują swój język i tradycje. Przewodniczką po ich świecie jest Maria, która właśnie przygotowuje się do ślubu z bogatym mężczyzną. Dziewczyna kocha jednak innego.


Klienci o Proud Voice:

Poziom świadczonych usług Proud Voice w pełni spełnia nasze oczekiwania. Agencja dała się poznać jako rzetelny i solidny partner, z bardzo dobrym zapleczem merytorycznym. Wykazała się profesjonalizmem, terminowością oraz znajomością nowocześnie pojmowanego marketingu i reklamy. Piotr Naumowicz, Proud Pixels

Współpraca z agencją Proud Voice układała się bardzo dobrze, wszelkie uwagi i propozycje zmian w bieżących działaniach zostały uwzględnione szybko i bezbłędnie. Z przyjemnością mogę polecić usługi Proud Voice ze względu na profesjonalizm w realizacji różnorodnych projektów w zakresie działań PR. Mieszko Wiktorski, Arach